Zoner.cz Czechia.com Inshop.cz Interval.cz CA Czechia.cz InMail.cz Hostováno na serverech CZECHIA.CZ
Menu
Menu

Články
Články
Články
Nejčtenější články
za poslední měsíc

Nenalezen žádný článek...

Legenda
Legenda
Legenda

Anketa
Anketa
Anketa
Vyhovuje vám nynější náplň těchto stránek?

Naprosto
(12 381)
Chci více o Pánu Prstenů
(3 954)
Chci více o hercích
(1 106)
Chci něco jiného
(297)
Nevyhovuje vůbec
(597)


Ostatní
Ostatní
Ostatní

Reklama
Reklama
Reklama


Přihlášení


Nová registrace
Obrázky
Obrázky
Nejprohlíženější obrázky
z posledních 50-ti

[2 423 prohlížení]

[2 179 prohlížení]

[1 585 prohlížení]


Herci
Herci
Herci
Nejsympatičtější herec

Aragorn / Viggo Mortensen
157 084 hlasů
průměr: moc sympatický(á)

Reklama
Reklama
Reklama





O pokroku v technice, filmové revoluci, a jak s tím vším souvisí Hobit
Autor: kwandar
Vyšlo: 16.08.2012
Komentářů: 6
Přečteno: 3534x
Popisek: http://movies.about.com/od/thehobbit/a/peter-jackson-martin-freeman-ian-mckellen-interview.htm?r=et

Comic Con skončil už asi před měsícem, a číst tento článek se může zdát zbytečné. Za ten měsíc se totiž hodně událo, a zatímco zde PJ mluví opravdu jen v náznacích a tvrdí, že celé jednání je teprve v začátcích, dnes už máme potvrzeno rozdělení filmu na tři díly. Dozvíte se ale i spoustu jiných „nestárnoucích“ informací, ohledně pokroku v technice, Martinových rolích a o tom, jak je stařičký Sir Ian fascinován novými technologiemi. Přeju pokud možno hezké počtení. Jo, a přidal jsem pár poznámek, které pro spoustu z vás budou asi zbytečné, ale pro pár snad užitečné. A taky se podívejte na Stopařova průvodce po Galaxii, jestli jste ho ještě neviděli. Já jsem se díval až teď, kvůli překladu, a nemá to chybu J  - pozn. překl.

Hobit: Neočekávaná cesta dorazí do kin 14. prosince 2012, následována pokračováním Hobit: Tam a zase zpátky přesně o rok později. To však neznamená, že by tím vyprávění o hobitech, trpaslících, elfech a čarodějích pro Petera Jacksona skončilo. Na letošním Comic Conu v San Diegu, kde ho doprovázeli herci Martin Freeman, Andy Serkis, Sir Ian McKellen a Richard Armitage, Jackson řekl, že je ještě několik částí Tolkienových vyprávění, které by rád do filmové podoby převedl.

Na malé tiskovce Comic Conu se Peter rozpovídal o nadějích na natočení dalšího tolkienovského materiálu. Spolu s herci pak ještě prodiskutovali znovunavštívení světa, který přenesl na plátna již v Pánu prstenů a dále pak technologický pokrok, reprezentovaný hlavně 48 fps.

Jaká byla vaše reakce na umístění v hale H (prostě hlavní sál CC – pozn. překl.) na Comic Conu?

Martin Freeman: „No, já jsem na Comic Conu nikdy předtím nebyl, a je to tady skvělé. Vlastně to splňuje moje očekávání, které jsem odvozoval od toho, co jsem o něm dříve slyšel. Splňuje a překračuje. Ohromilo mě, jak emocionálně lidé mluvili o našem filmu, o tom, jak napjatě ho očekávají. Každé otázce předcházel jakýsi úvod o tom, jak předchozí trilogie poznamenala životy konkrétních lidí. Takže všechna klišé stranou, je opravdu výborné být součástí něčeho, co opravdu lidi zasáhne, hluboce a přirozeně. Je to opravdu báječná věc.“

Petere, je pravda, že chcete natočit ještě další materiál, dokonce snad i třetí film?

Peter Jackson: „Je předčasné o tom takhle mluvit. Máme úžasný zdroj materiálu, a to jsou dodatky. Hobit je ta původní ucelená kniha, ale my máme práva ještě na těch asi 125 stran dodatečných poznámek, kterým Tolkien svět Hobita rozšířil a které jsou publikovány na samém konci Návratu krále. Zatím jsme už něco z toho použili, až v posledních týdnech, když jsme připravovali natáčení a přemýšleli nad výslednou podobou příběhu. Nakonec jsme s  Philippou [Boyens] a Fran [Walsh] mluvili se studiem o dalších věcech, které bychom mohli natočit a sondovali, jestli bychom je teoreticky mohli přemluvit k několika dalším týdnům natáčení. Bylo by to vlastně víc než pár týdnů, trochu letos a pár týdnů ještě příští rok. Jaká bude výstupní forma, o tom se teprve začíná diskutovat, takže ještě není co oznamovat. Ale určitě existují ještě některé části příběhu, které bychom rádi převyprávěli, jen jsme k tomu zatím neměli příležitost. Takže se o tom momentálně snažíme nějak dohodnout se studiem.“

Zachováváte náladu Hobita jako samostatné knihy, nebo spíše navazujete na vaše tři předchozí filmy?

Peter Jackson:  „To je velice dobrá otázka a já si myslím, že odpověď leží někde uprostřed. A znovu je odpověď celkem podobná, protože jsme vlastně použili více zdrojového materiálu, než jen knihu Hobit. Například, když na konci knihy Gandalf záhadně zmizí na pár kapitol, nikde už není dopodrobna vysvětleno, kde vlastně byl. Mnohem později se Tolkien k těmto nevyjasněným momentům vrátil. V oněch dodatcích vyprávěl znovu a rozsáhleji o tom, co se vlastně stalo, a to daleko temněji a vážněji, než jak to najdeme přímo v Hobitovi.“

„Upřímně, hodlám vytvořit sérii filmů, které jsou propojeny, takže jestli je bude chtít nějaký šílenec vidět všechny v řadě za sebou, budou mít dostatečně konzistentní tón a náladu. Nechci udělat jen čistě dětský příběh, na který navazuje Pán prstenů, takže se snažíme je vyvážit. Spousta komediálnosti, kouzla a pohádkovosti vychází přímo z postav. Máme tady Bilba Pytlíka, který váha s rozhodnutím vydat se na dobrodružství snad ještě více, než váhal Frodo. Máme tady také trpaslíky, kteří mají zcela odlišnou osobnost a vzájemnou soudržnost. Takže je tam spousta zábavy a nadlehčení právě ze strany těchto postav, ale pořád jsou tam i nějaké vážné záležitosti. Doufejme, že hobití filmy uspokojivě propojí oba dva světy.“

Proč jste na Comic Conu nepředvedli 48 fps?

Peter Jackson: „No, 48 snímků za sekundu má potenciál být velkým milníkem filmové tvorby, protože zrovna teď je potřeba poskytnout veřejnosti speciální zážitek, který přivede diváky zpátky do kin. Žijeme v době klesající návštěvnosti, zejména mezi mladými. Myslím, že musíme vyvinout a využít technologie, které nám pomohou nalézt cesty, jak takovýto speciální zážitek vytvořit, učinit jej působivějším a přitažlivějším. Ale hala Hnení to správné místo, kde a kdy to udělat. Ani deset minut záběrů není dost. Za poslední rok a půl jsem viděl spoustu záběrů s 48 fps a je to fantastické. Je to skvělá věc, ale nechci, aby se opakovala situace z CinemaConu, kde lidé viděli tuto ukázku a vše, o čem psali, bylo 48 fps. Proč? To nám vůbec neprospěje. A neprospěje to ani 48 fps. Abyste jej mohli objektivně posoudit, musíte si sednout a shlédnout celý film. Ta příležitost se naskytne až v prosinci. Chtěl jsem, aby se teď lidé zaměřili na postavy a herecké výkony, ne na technické věci.“

Martine, jak se dá porovnat ztvárnění postavy z Tolkienova díla a z díla Douglase Adamse? (Freeman hrál ve Stopařově průvodci po galaxii, na kterém se podílel třeba i Stephen Fry, který v Hobitovi ztvární původního starostu Jezerního města – pozn. překl.)

Martin Freeman: „Více zeleného plátna. [Smích] Je tu ještě více zeleného plátna, než bylo v Průvodci. Kromě toho, že mají oba fantastické prvky a že jsou adaptace, jsou to filmy velice odlišné. Myslím tím doslova odlišné světy. Tento zážitek byl opravdu jako žádný jiný, který jsem měl nebo budu mít, ta velikost, rozsah, kolik času to zabralo, nebo to, že jsem v úplně jiné části hemisféry, než jsem zvyklý. Je to zcela odlišná zkušenost. Je to jako velké sousto vašeho života. Už jenom tímto je to jiné, než cokoli dalšího. I rozpočet dělá velký rozdíl.  Přesouváme se ze scény na scénu, přičemž vytvoření každé z nich by spolklo rozpočet jakéhokoli jiného filmu, ve kterém jsem dosud hrál. Celé měřítko je prostě fenomenální. Pro mě jsou nesrovnatelné.“

Co se týče postav převzatých z knihy, bylo snadnější se převtělit do Arthura nebo Bilba?

Martin Freeman: „To je dobrá otázka. Ne že bych si všiml nějakého výraznějšího rozdílu, to ne. Domnívám se, že oba dva mají podobnou funkci v tom, že jsou jakoby nejblíže divákovi. Poskytují divákův vhled do příběhu. Do jisté míry lze tvrdit, že jsou to archetypy. Smějete se jim. Dalo by se říct, že jsou to úplné nuly. Takové nerozhodné postavy, které se jakoby omylem stanou hrdiny. Domácké typy, žádní cestovatelé. Ale hodně často to také nezávisí na tom, jak vhodně pro převod na plátno autor postavu vytvoří. Důležitý je proces adaptace, a při tom pracujete s režisérem. Takže tohle vše rozhoduje o tom, jestli si budete užívat ztvárnění z knihy adaptované postavy, nebo ne. Nejde tu jen o Tolkiena nebo Douglase, oba jsou brilantní spisovatelé. Důležitý je režisér, ten, kdo adaptuje. O tom to hlavně je.“

Otázka na vás dva, nováčky. Jaké to bylo se ke štábu připojit, navíc, když ztvárňujete postavy, které oproti zbytku vypadají menší?

Richard Armitage: „Když jsem se připojil, docela jsem jim záviděl. Lidé, co dělali na trilogii, měli dostatek soukromí, pracovali bez zbytečné pozornosti veřejnosti, minimálně před premiérou prvního filmu. Zároveň si ale myslím, že ta zvýšená pozornost fanoušků teď přinutila členy týmu zvednout laťku a pracovat jinak, lépe. I podmínky ve Stonestreet (Jacksonovo studio ve Wellingtonu, pěkně představené v sedmém vlogu – pozn. překl.) byly samozřejmě fenomenální, takže ve všem bylo zkrátka tolik energie, že jsem to ještě nezažil.“

Martin Freeman: „Já jsem si toho pořádně všiml, až když jsme došli, ve druhém filmu, pokud to mohu prozradit, do Jezerního města.“

Peter Jackson: „Pozor, spoiler.“

Martin Freeman: „V knize patří Jezerní město lidem, takže je to právě až tam, kde jsme si pořádně uvědomili, že jsme, sakra, fakt malí, protože do té doby jsme byli jen mezi námi, malými. Byli jsme si samozřejmě velmi dobře vědomi toho, že Gandalf je větší, takže jsme si zvykli dívat se asi dvě stopy nad Ianovy oči. Ale já s trpaslíky máme mít skoro stejnou výšku, takže nám to opravdu divné nepřišlo. Ani můj malý dvojník, Kieran Shaw, neměl vlastně až tolik práce.“

Peter Jackson: „Ne, to neměl, ne tak moc jako v Pánu prstenů.“ (Kde dělal dvojníka Elijahu Woodovi - pozn. překl.)

Martin Freeman: „Bylo to celkem bezbolestné. Osobně jsem byl velice překvapený, jak rychle jsem si zvykl na způsob natáčení, který je zcela odlišný od toho, na jaký jsem byl zvyklý. Poprvé, když jsme točili scénu s Gandalfem a Ian musel být v úplně jiném pokoji, jsem si říkal: „Tohle je absurdní. Tohle nemůže fungovat. Co je to za lidi? Proč nám tohle dělají?“. A o hodinu později už si říkáte „Jé, ta scéna vypadá nádherně.“  Trénujete to a trénujete, a pak už vám to přijde normální. Celý váš pohled na to, jak se normálně dělají filmy, se promění. To, co se v jedné chvíli zdá jako směšné a nemožné, příští týden už normálně funguje. A je to vlastně docela snadné.“

Co se stalo technologicky snadnějším?

Peter Jackson: „Technologie se za posledních deset, dvanáct let  zlepšila hlavně v tom, že u Pána prstenů jsme velice často používali miniatur, takže Minas Tirith, Helmův Žleb, temná věž  Barad-dur, zkrátka všechny velké stavby Středozemě byly vlastně miniatury, přestože některé z nich dosti velké (říkali jim big-atures – pozn. překl.). Ale práce s miniaturou je omezená, protože zkrátka musíte mít velkou kameru, kterou nad/kolem ní budete přelétávat, takže se k ní nedostanete dostatečně blízko, a když ano, tak záběry nejsou dostatečně detailní. Tentokrát nemáme žádné miniatury, všechno je CG, počítačová grafika. Takže vše, co bychom vymodelovali jako miniatury, uděláme jako počítačové miniatury, což nám dává daleko více možností. Můžu létat nad střechami, prolétávat dveřmi a branami. Lze dělat věci, o kterých se nám s miniaturami ani nesnilo. A to je pro mě jeden z největších pokroků.“

„Například Glum má v obličeji daleko více svalů, než před dvanácti lety. Doufejme, že Andy ty svaly parádně rozhýbal. Pochopitelně jsme Gluma vytvořili záměrně velmi podobného tomu, jak vypadal předtím, protože jsme chtěli filmy sladit. Společnost WETA Digital, která na něm pracuje, dělala mezitím na Avatarovi, a vyvinula velice důmyslný systém snímání pohybu obličeje, jehož některé technologické výhody zdědil i Glum.“

Andy Serkis: „Když jsme natáčeli Pána prstenů, točili jsme na 35 mm a já jsem hrál přímo s Elijahem a Seanem Astinem. To se normálně natočilo a pak jsem se musel vrátit do fáze snímání pohybu – tehdy se to nazývalo snímání pohybu (motion capture), protože to byl jenom pohyb – a určité prvky choreografie. A mimika byla odvozena z nafilmovaného 35 mm záznamu a následně animována tak, aby se záznamem souhlasila. Co je úžasného na snímání dnes, a nyní se to jmenuje snímání výkonu (performance capture), je to, že zaznamenáte celý herecký výkon najednou. Takže jsme byli schopní natáčet scénu Hádanky ve tmě vcelku přímo na scéně, zatímco můj i Martinův výkon byl snímán digitální kamerou.  A můj výkon byl navíc zároveň natáčen na speciální „performance capture“ kameru. Výsledkem pak je větší celistvost. Věrohodnost okamžiku a rozhodnutí, pouto, vytvořené mezi režisérem a herci, se upevní a sjednotí. To vytváří významný rozdíl v uvěřitelnosti.

Jaký bude zážitek ze 48 fps?

Peter Jackson: „3D, každý přece vidí 3D. V 3D jsme přímo natáčeli, neděláme jenom konverzi, což působí daleko bezprostředněji a realističtěji, a také to bylo překvapivě lehké. Kamery a vybavení, které jsme měli k dispozici, i když jsme s nimi začínali jako s prototypy, všechno pracovalo velmi, velmi dobře a hladce. Lehké ovládání, rychlost, vůbec nás nezpomalovaly. 48 fps odstraňuje artefakty, které obvykle vídáme v kině a to je, myslím si, věc, na kterou si lidé budou muset zvyknout. Zjistil jsem, že když sedíte a díváte se, zvyknete si velice rychle. Jsme zvyklí na trhanost, jsme zvyklí vidět pohyblivý záběr, který je složen ze série nehybných snímků, co se chvějí. To se vám se 48 snímky nestane. Zároveň to však neznemožňuje schopnost film dobarvit a kvalitně kreativně dotvořit. Všechno je stejné, jako normálně. A protože pohyb není tak rozmazaný, je to i velice ostré. Dostanete něco, co je podobné spíše natáčení na 65 milimetrový film, jako natáčel všechny filmy David Lean, nebo Kubrick Vesmírnou odyseu. Ti používali 65 mm, protože chtěli dosáhnout určité křehkosti a čistoty obrazu, přestože natáčeli v 24 fps. Docílili velice jemných detailů, tak jako i my s použitím 4K kamer a 48 snímků za sekundu.“

„Už v roce 1998, když jsme začínali připravovat Pána prstenů, jsem se chvíli snažil přemluvit studio, abychom natáčeli v 65 mm. Opravdu jsem byl přesvědčený, že by se Pán prstenů měl natáčet v tomto formátu, ale tehdy byly kamery ještě obrovské a neskladné. Bylo by to obtížné. Negativ by se musel posílat do Ameriky ke zpracování, takže bychom ani neviděli žádné předběžné záběry. Takže to celé prostě nebylo možné. Teprve nyní jsem se konečně dostal k natáčení filmu v kvalitě 65 mm.“

Ian McKellen: „Je úžasné pomyslet na to, že většina lidí, kteří byli teď na prezentaci, nikdy neviděli Pána prstenů v kině. Všechny ty osmi, devíti, desetileté děti, které sledují Pána prstenů nonstop, ale činí tak doma jen na televizních obrazovkách. Co se asi bude dít v jejich hlavách, když možná poprvé vezmou své rodiče na 3D film, navíc poprvé na tento film a ještě k tomu 48 fps? Bude to pro ně daleko, daleko, daleko více fascinující, než pro nás, protože my jsme na to už všichni zvyklí.“

Peter Jackson: „Snad je to přivede k dalším a dalším filmům. A odradí od iPadů.“

Ian McKellen: „Nemám rád lidi, kteří říkají: 'Nepotřebujeme 3D, jsme zvyklí na 2D.' To je kravina.  3D je život. Ve 3D jsme teď. Krása Peterova 3D nespočívá v tom, že vás pohltí, ale že vy proniknete dovnitř. Vstoupíte do toho světa. Vidíte za roh. Jste ještě hlouběji uvnitř, a pak najdete cestu ven. To je ten pravý 3D efekt.

Peter Jackson: „48 fps dělá 3D ještě daleko lepší. Jeden z problémů 3D filmů je, že zvýrazňuje onu trhanost- protože film vnímáte dvěma očima, je také natočen dvěma kamerami. U 48 fps je všechno jemnější, žádné namáhání očí. Co teď potřebujeme, jsou laserové projektory, které jsou už na obzoru, objeví se snad příští rok. Pak se světelné hladiny 3D radikálně zvýší, dvakrát až třikrát, než jsou dnes. A v tu dobu bude snad konečně kino zážitek pozvednut na skvělou úroveň. Bude to fantastické.“

Andy, vy jste pracoval také jako režisér druhé jednotky. Co konkrétně jste dělal?

Andy Serkis: „Přál jsem si natočit film už nějakou dobu, a během natáčení Pána prstenů jsem pár kraťasů režíroval. A pak skrze používání snímání pohybu jsem se dostal k natáčení počítačových her a tak dále. Takže Peter už odedávna věděl, že tohle je práce, které bych se rád více věnoval.“

„Stalo se to opravdu na poslední chvíli. Myslel jsem si, že se na Nový Zéland vrátím jen na dva týdny, abych si zopakoval roli Gluma. Doslova měsíc předtím mi Pete zavolal a nabídl tuhle fascinující možnost, tedy stát se režisérem druhé jednotky. Myslím si, že je správné říct, že naše druhá jednotka byla úplně jiná, než ostatní, hlavně ve smyslu její velikosti, záběru a pestrosti. Natáčíte všechno od bitevních sekvencí, až po dramatické scény se všemi hlavními postavami. Velice, velice rozmanité druhy scén a to prakticky každý den. Práce s obrovským štábem, seznámení se 3D, první natáčení s 48 snímky za sekundu – křivka mého vzdělání šla zkrátka strmě vzhůru.“

„Hlavní myšlenkou podle mě bylo, že Peter chtěl kvůli velikému počtu herců a faktu, že bychom oba pracovali se stejnými, někoho, na koho by se mohl spolehnout po stránce hereckých výkonů i techniky. Spolupracovali jsme velmi úzce. Peter mě instruoval každý den, sledoval, co dělám. Vytvořili jsme si rozvrh a způsob natáčení, a Pete k tomu pak měl poznámky, jak co zlepšit. Je velice dobře, že jsme Peterovi poskytli takovouto jakoby ozvučnou desku. Šel jsem do toho absolutně bez představy, že bych natáčel nějakou svoji verzi, svým vlastním způsobem. Chtěl jsem už od začátku být jen Peterovýma prodlouženýma očima a ušima. Doufám, že se to podařilo.“

Iane, jaké to bylo, znovu se převtělit do Gandalfa?

Ian McKellen: „Myslím, že jsme s Peterem měli oba velkou radost, že v Hobitovi není Gandalf Bílý, ale Šedý. Byl to muž s konkrétním posláním, takže se musel otáčet, kdežto Gandalf Šedý má čas si užívat, zakouřit si, popít, pokecat, udělat pár triků. Takže to byla velká úleva a zároveň návrat zpět. Lidé by neměli očekávat jiného Gandalfa. Je o 60 let mladší, protože se příběh odehrává právě o tolik roků před Pánem prstenů. A když už jste 7000 let starý, 60 už není takový rozdíl.“

„Když se vrátíte a děláte tento film, takto není jenom o hercích. Je to i o všech lidech, co stojí za kamerami, a ti byli stejní. Myslím si, že všichni vedoucí oddělení zůstali na svých pozicích už od dob Pána prstenů, takže to bylo setkání se spoustou starých známých. Noví lidé se vlastně objevili zejména mezi herci, například všichni trpaslíci a samozřejmě Bilbo. A všichni zapadli perfektně.“

Sire Iane, je v Hobitovi nějaká scéna, na kterou jste se celá léta těšil, že ji konečně natočíte?

Ian McKellen: „To si nemyslím, ale bylo velmi milé zajet si do Hobitína a pozvat ho na naši výpravu.“ (Bilba samozřejmě, je to trochu kostrbaté, ale takhle to bylo v originále J - pozn. překl.)

 


Komentáře čtenářů - zobrazit všechny komentáře
17.08.2012 9:36:26 - Saša - poděkování [ODPOVĚDĚT]
... „Upřímně, hodlám vytvořit sérii filmů, které jsou propojeny, takže jestli je bude chtít nějaký šílenec vidět všechny v řadě za sebou, budou mít dostatečně konzistentní tón a náladu. Nechci udělat jen čistě dětský příběh, na který navazuje Pán prstenů, takže se snažíme je vyvážit." ... BOŽSKÉ co nás - šílence - čeká!!!
A tobě, náš pilný překladateli, vysekávám poklonu za fantastický a famózní (a dlouhý) materiál!!!!!
22.08.2012 8:01:31 - BranoZ - Nadpis neuveden [ODPOVĚDĚT]
Ďakujem za preklad a výber článkov!
23.08.2012 14:58:44 - kwandar - díks a sry :D [ODPOVĚDĚT]
Díks za pochvaly a omlouvám se za chyby, hlavně v čárkách.
Jinak původní verze měla ve wordu cca 6 stránek, přeložená jenom 5, takže doufám, že jsem nic podstatného nevynechal..ale oni se občas vykecávají pořád do kola o tom jak je to fantastické a jak jsou všichni skvělí atd...což je sice pravda, ale všichni to dávno víme :D
29.08.2012 9:56:10 - Pegak - Skvělé [ODPOVĚDĚT]
Takže .. naprosto úžasný :) Jak překlad tak informace (další), co se dozvídáme :)
a „Upřímně, hodlám vytvořit sérii filmů, které jsou propojeny, takže jestli je bude chtít nějaký šílenec vidět všechny v řadě za sebou, budou mít dostatečně konzistentní tón a náladu." toto je něco PŘESNĚ PRO MĚ :D
11.09.2012 18:12:36 - gg - Frodův dvojník [ODPOVĚDĚT]
Ten pán se jmenuje Kiran Shah, ne "Kieran Shaw".
21.09.2012 12:12:27 - kwandar - hm... [ODPOVĚDĚT]
Aha...tak sorry, ale bylo o tak v originále, nenapadlo mě, že by tam měli chybu :)
Přidejte i vy komentář k tomuto článku!
[zobrazit všechny komentáře]
Jméno: 


E-mail: 


Předmět: 
Komentář: 
  Chcete  být informován(a) o nových komentářích?
Zde prosím zadejte kód z obrázku:   Zadejte číslo


 


Další články
Předchozí článek
Hobití novinky VII

Dočkáme se namísto dvou hned tří hobitích filmů? Proč se Peter Jackson původně nechtěl na natáčení nijak podílet? Jak se Andy Serkis vracel k roli Gluma? A jak mohou hobiti létat, aniž by se vznášeli na křídlech orlů? Odpovědi přinášejí sedmé hobití novinky!
Následující článek
Hobit – Neočekáváná cesta – Trailer 2

Snímek po snímku theonering.net Překlad: kwandar, alaji, Michal
 



Toto jsou nejnavštěvovanější stránky o filmu Pán Prstenů na českém Internetu.
Statistiky přístupů jsou k dispozii zde. Informujte se o možnosti reklamy!

Copyright © 2003, Pavel Nero Kramný, Design by Sputnik.
>> generování stránky trvalo 0 sekund <<